شرکت پترو کیمیا آکام

سود پرک | اسیلیکاژل | پلی آلومینیوم کلراید | سولفات آلومینیوم | پرکلرین

شرکت پترو کیمیا آکام

سود پرک | اسیلیکاژل | پلی آلومینیوم کلراید | سولفات آلومینیوم | پرکلرین

  • ۰
  • ۰

آب اکسیژنه

آب اکسیژنه بسیار با ارزش است.پراکسید هیدروژن (فرمول H2O2) یک ترکیب شیمیایی است که ترکیبی از هیدروژن و آب است. مایع شفاف آب اکسیژنه به عنوان یک ضد عفونی کننده خفیف عمل می کند و بسته به هدف آن در قدرت های مختلفی قرار می گیرد: 3 درصد (مصرف خانگی) ، 6 تا 10 درصد (سفید کننده مو) ، 35 درصد (درجه مواد غذایی) و 90 درصد (صنعتی). اکثر فروشگاه ها محلول 3 درصد ، بسته بندی شده در یک بطری قهوه ای حمل می شوند.

برای سالها ، متخصصان پزشکی استفاده از آب اکسیژنه را برای درمان ضایعات جزئی و بریدگی توصیه می کردند. دلیل این است که وقتی آن را روی پوست قرار دهید ، کف می کند ، که نشان می دهد باکتری ها را می کشد. امروزه پزشکان می دانند که آب اکسیژنه سلولهای سالم را نیز از بین می برد ، بنابراین بسیاری دیگر استفاده از آب اکسیژنه  را به این منظور توصیه نمی کنند. همچنین اگر چشم شما را درگیر کند ، می تواند منطقه بزرگی از پوست شما را پوشانده و یا به آن هضم شود ، به ویژه آب اکسیژنه از نظر مواد غذایی می تواند مضر باشد.

 

 

آب اکسیژنه کاربردهای مفید دیگری دارد که برخی از آنها ممکن است برای شما جدید باشد. در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم:

1. رشد قارچ

آب اکسیژنه تا 35٪  به مبارزه با عفونت های قالب که می تواند باعث کاهش ویرانی اتاق ها شود ، کمک می کند.

2. ظرفشویی را تمیز کنید

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی از آب اکسیژنه استفاده کنید. می توانید آب اکسیژنه را مستقیماً درون دستگاه اسپری کنید ، بگذارید کمی بنشینید ، سپس پاک کنید. یا می توانید با استفاده از پراکسید هیدروژن ، جوش شیرین و یک روغن ضروری یک "بمب" تمیزکننده ایجاد کنید. آنها را مخلوط کرده و با استفاده از دستمالی  برای از بین بردن آلودگی استفاده کنید.

3- یک دهانشویه درست کنید

آب اکسیژنه به ویژه برای بهداشت دندان بسیار عالی است. برای از بین بردن میکروب از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید ، ابتدا حتما رقیق کنید (نیمی از آب ، نیمی از پراکسید هیدروژن) ، سپس به مدت یک دقیقه در دهان خود بپیچید و بیرون بزنید. هرگز قورت ندهید! فواید اضافی این دهانشویه: دندان شما را سفیدتر می کند.

4. لباس های شسته شده خود را نو کنید

به سادگی یک فنجان آب اکسیژنه را به ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. آب اکسیژنه همچنین باعث از بین بردن لکه ها می شود. می توانید آب اکسیژنه  را مستقیماً روی لکه ها بریزید اما در صورت درخواست لباس های تیره ابتدا یک آزمایش سریع انجام دهید.

5. از بین بردن کپک

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، آب اکسیژنه باکتری ها را از بین می برد.

6- باغ خود را پرورش دهید

باغبان می دانند یکی از بهترین مواد برای گیاهانشان آب اکسیژنه است. آب اکسیژنه می تواند در کنترل آفات ، جلوگیری از آلودگی روی درختان آسیب دیده ، از بین بردن قارچ های شاخ و برگ و پوسیدگی ریشه و همچنین بهبود رشد گیاه کمک کند. این اکسیژن اضافی آب اکسیژنه باعث جذب ریشه بیشتر مواد مغذی می شود.

 

  • ۹۸/۰۹/۲۴
  • ادمین ادمینی

آب اکسیژنه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی