شرکت پترو کیمیا آکام

سود پرک | اسیلیکاژل | پلی آلومینیوم کلراید | سولفات آلومینیوم | پرکلرین

شرکت پترو کیمیا آکام

سود پرک | اسیلیکاژل | پلی آلومینیوم کلراید | سولفات آلومینیوم | پرکلرین

  • ۰
  • ۰

گوگرد

گوگرد ماده فعال در انواع قارچ کش های تجاری یافت می شود. محصولاتی که حاوی ماده فعال گوگرد هستند ، باید برچسب سیگنال "احتیاط" را در برچسب خود داشته باشند .

مقدمه

گوگرد یک تماس غیر سیستمیک و قارچ کش محافظ با فعالیت اسکارشی ثانویه است. از این گیاه برای کنترل پوسیدگی ، کپک پودری لوبیا استفاده می شود .از آن نیز در دام و در محل های کشاورزی استفاده می شود .گوگرد در فرمولاسیون های مرطوب ، روان و کلوئیدی قرار می گیرد. گوگرد در سازگاری با سایر محصولات خوب تلقی می شود. بسیاری از محصولات مخلوط با حشره کش ها و قارچ کش ها با گوگرد تولید می شوند. به دلایل سمیت سلولی ، باید از مخلوط کردن گوگرد با روغن ها خودداری شود.

از زمان های اولیه به عنوان یک سموم دفع آفات شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است و از دهه 1920  برای استفاده از سموم دفع آفات در ایالات متحده به ثبت رسیده است. اولین بار در حدود سال 1880 مورد استفاده قرار گرفت .در حال حاضر ، گوگرد در ایالات متحده توسط EPA برای استفاده به عنوان حشره کش ، قارچ کش در چند صد محصول خوراکی و و مسکونی ثبت شده است. همچنین از آن به عنوان کود یا اصطلاح خاک برای بازپس گیری خاک های قلیایی استفاده می شود.

در اشکال کاهش یافته یا اکسیده شده عنصری آن تقریباً 1.9٪ از وزن کل زمین را تشکیل می دهد. سولفات ها و سولفیدها در اشکال معدنی مختلف آنها رایج است. اکثر محیط های آبی و زمینی از نظر گوگرد زیاد هستند ، محیط های کمبود گوگرد از نظر طبیعت بسیار نادر هستند. گوگرد غیر خورنده محسوب می شود و ممکن است باعث لکه دار شدن برخی فلزات شود.

 

اثرات سمی

سمیت حاد

به نظر می رسد گوگرد یا سولفور از نظر سمیت کم است و در صورت خطر برای سلامتی انسان و حیوان بسیار کم است .مطالعات کوتاه مدت نشان می دهد که این محصول از سمیت حاد دهانی بسیار کمی برخوردار است و باعث تحریک پوست نمی شود (در این ماده در رده سمیت EPA طبقه چهارم ، کمترین سمی برای این اثرات قرار داده شده است). گوگرد همچنین حساس کننده پوست نیست با این حال ، می تواند برخی از مشکلات مانند سوزش چشم ، سمیت پوستی و خطرات استنشاق را ایجاد کند.

هنگامی که به صورت خوراکی مصرف می شود ، یک عمل ملین ملایم دارد و ممکن است باعث تحریک پوست و غشاهای مخاطی شود. گوگرد یک ماده تحریک کننده پوست و چشم محسوب می شود.

 

سمیت مزمن

قرار گرفتن در معرض مزمن در برابر گوگرد و عناصر در سطوح پایین به طور کلی بی خطر شناخته می شود. مطالعات اپیدمیولوژیکی نشان می دهد که کارگران معدن در طول زندگی در معرض دی اکسید گوگرد قرار دارند ، اغلب دارای اختلالات چشم و تنفسی ، برونشیت مزمن و اثرات مزمن سینوس هستند. با این حال ، هیچ خطری شناخته شده از اثرات انکوژنیک ، تراتوژنیک با استفاده از گوگرد همراه نیست. همچنین ، گوگرد نشان داده شده است که در میکروارگانیسم ها غیر جهش زا است.

  • ۹۸/۱۰/۰۸
  • ادمین ادمینی

گوگرد

نظرات (۱۵)

  • آموزش شیمی
  • مطالب بسیار عالی در سایت شما هست. سپاس فراااوان

    از سایت اَوِسینا شیمی هم دیدن فرمایید.

  • خرید گیفت کارت
  • عالی بود ممنونم 

     

    بسیار سپاس گزارم از مطالب شما.

    برای دیدن آزمایش های جالب شیمیایی از سایت هیرکان دیدن فرمایید.

    بسیار سپاس گزارم از مطالب شما.

    برای دیدن آزمایش های جالب شیمیایی از سایت هیرکان دیدن فرمایید.

    عالی بود

  • کربوکسی متیل سلولز
  • عالی

    سلام  خداقوت بابت مطالب مفیدتون 

    گوار یا گوارگام !

    گوارگام (Guar Gum)  و یا گوار حاصل فرآوری دانه های گوار می باشد که با نام cyamopsis tetragonoloba نیز شناخته می شود. گوارگام به عنوان یک پرکننده و تثبیت کننده اقتصادی خوب سالهاست که شناخته شده است. این ماده یک تثبیت کننده، روان کننده و غلظت دهنده مقرون به صرفه است. با نام های مختلفی از جمله  گووما گوار، گوم گوار، گواران و …نیز شناخته می شود. گوارگام معمولا به صورت یک پودر تولید شده و در بازار ارائه می‌شود و بر خلاف سایر غلظت دهنده ها مثل نشاسته اصلاح شده، از گوارگام به عنوان یک ماده افزودنی دارای برچسب کاملا طبیعی استفاده می شود. یکی از کاربردهای عمده گوارگام، غلظت دادن بیشتر، به فرآورده های غذایی است، به همین علت به آن صمغ گوار یا ادامس گوار نیز می‌گویند. گوار حاوی مقادیر زیادی آدامس گوار است، لوبیا به صورت پودر در آمده و به ژل تبدیل می شود. سپس با آب مخلوط می شود. این فرم پودر شده هم به عنوان ماده غذایی در غذاها و هم به عنوان مکمل استفاده می شود.

    پودر گوارپودر خالص گوارگام

    رنگ پودر گوار سفید مایل به زرد است که عطر و بوی کمی دارد وهمچنین دارای بافت بسیار نرمی است، گیاه گوار به شکل یک بوته (یک گیاه خانواده نخود) است که در خاک های شنی بخوبی رشد می کند و بارندگی و تا حدی نور آفتاب زیاد در رشدش موثر است. از ۱۰۰ کیلو دانه های غلاف دار گوار حدود ۲۹ کیلو گرم پودر تولید می شود. برداشت این محصول کوتاه مدت است و در عرض ۳-۴ ماه از کاشت آن برداشت می شود. 

    ماه های اوایل پاییز زمان برداشت گیاه گوارگام می باشد، دانه های آن برای فرآوری و قسمت سبز گیاه برای تغذیه دام مورد استفاده قرار می گیرد. گوارگام می تواند جایگزین مناسب برای نخود فرنگی باشد، با توجه به اینکه بذر گوارگام اندازه نسبتا بزرگی دارد، طی یک فرآیند در کارخانجات و با استفاده از ماشین آلات طراحی شده برای این فرآیند به پودری بسیار ریز تبدیل می شود.

    نکته جالب در رابطه با قدرت غلظت دهندگی پودر گوارگام است که هشت برابر نشاسته ذرت است. به همین دلیل، گوارگام به طور گسترده ای در برنامه های تولید مواد غذایی استفاده می شود و از مواد اولیه غذایی پر کاربرد در صنایع خوراکی است. علاوه بر این، آن را نیز به عنوان یک ماده مؤثر در محصولات لبنی، پخت انواع نان، سس گوجه فرنگی استفاده می کنند. استفاده تجاری و صنعتی پودر گوارگام شامل برنامه های کاربردی در زمینه تولید نساجی، کاغذ، لوازم آرایشی، بهداشتی، دارویی و چاپی می باشد.

    پودر صمغ گوار

    در فرهنگ محاوره ای خریداران و فروشندگان گوارگام و بازاریان از پودرگوارگام با نام پودر صمغ گوار استفاده می کنند. همچنین تولیدکنندگان مقادیر و خصوصیات مختلف صمغ گوار را با اندازه ذرات، ویسکوزیته تولید شده و غلظت داده شده مشخص می کنند. گوارگام درشت معمولا ویسکوزیته پایینی را تولید می کند.

    عصاره گوار از ۲۸٪ عصاره گارو که از دانه ی گوار گرفته می شود، تشکیل شده است. عصاره گوار شامل شامل Churi و Korma 67٪ است که وابسته به کیفیت دانه گوار می باشد.

    فرآیند تولید پودر گوارگام

    تکنیک های مختلف پردازش بستگی به نیاز و اندازه گوارگام دارد. تولید تجاری گوارگام به طور معمول از مراحل خردکردن، تمیز کردن، ساییدن و پرداختن تشکیل می شود. انتخاب گوارگام در این فرآیند بسیار مهم است. یک نوع تقسیم بندی برای تمیز کردن آن به کار برده می شود و سپس آن را خیس می کنند تا آن را در یک مخلوط کن دو مخروطی بفرستند. این مرحله بسیار مهم است، زیرا میزان هیدراتاسیون محصول نهایی را تعیین می کند. محصول خیس شده که دارای رطوبت زیاد است، از طریق یک صافی عبور می کند. پس از این مرحله گوارگام را خشک می کنند. تکه های گوارگام از طریق صفحه نمایش چرخان نشان داده می شود تا اندازه ذرات مورد نیاز را ارائه دهد. با توجه به نیاز ویسکوزیته و غلظت مورد نیاز، به یک ماده یکنواخت، جداگانه و مورد انتظار تبدیل می شود.

  • لیفت بدن و صورت
  • مطلب مفیدی بود ممنون از شما

    تزریق فیلر، بوتاکس، میکرونیدلینگ و اولتراپی یک راه حل مؤثر و غیر تهاجمی برای افتادگی پوست صورت ارائه می ‌دهند.

    https://samahealthline.com/body-and-face-lift/

    گوارگام چیست ؟
    گوارگام یک ماده محلول در آب است و کاربرد های فراوانی در زندگی روزمره ما دارد. پویا ویژن یکی از برترین وارد کننده های گوارگام در کشور است.
    گوارگام یک ماده غلیظ کننده و تثبیت کننده در صنایع غذایی است. یکی از برترین ویژگی های گوارگام خاصیت ژل کنندگی همراه با دیگر صمغ ها است. برای خرید گوار با واحد خرید و فروش شرکت پویا ویژن تماس حاصل کنید.
    برای اطلاعات بیشتر وارد لینک زیر شوید
    https://pouyavision.com/what-is-guargam/

    دکستروز چیست؟
    دکستروز نام قند ساده ای است که از ذرت ساخته می شود و از نظر شیمیایی با گلوکز یا قند خون یکسان است. از دکستروز غالباً در پختن محصولات به عنوان شیرین کننده استفاده می شود و معمولاً در مواردی مانند غذاهای فرآوری شده و شربت ذرت یافت می شود.
    برای اطلاعات بیشتر وارد لینک زیر شوید
    https://pouyavision.com/what-is-dextrose-and-what-are-its-effects/

  • قیمت موتوربرقی
  •  موتورسیکلت برقی هونیا تنها موتور سیکلت برقی مجهز به صدای مصنوعی موجود در بازار ایران 
    برای اطلاع از قیمت و خرید وارد لینک زیر شوید 
    https://hooniamotor.com/

  • قیمت برنج عنبربو
  • سلام سایت خوبی دارید خسته نباشید 

    صنایع غذایی طایفه برندی مدرن و کیفیتی جدید و بی نظیر در صنایع غذایی ایران

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی